fredag 20 april 2007

Beroende

Jag erkänner det utan omsvep.
Jag är beroende.
Utan får jag abstinensbesvär och det kryper i kroppen.

Särskilt tydligt var det igår när jag var utan hela dagen. Det blev inte bättre av att bussen var inställd när jag skulle åka hem. Nästa buss gick i snigelfart för E4:an var avstängd pga en brand. Jag hann inte äta middag innan jag skulle iväg, utan fick slänga i mig en pajrest springandes fram och tillbaka för att hinna göra färdigt en massa saker innan jag gick iväg. När jag så väl kom hem på kvällen, kändes suget. Jag bara måste ha!
På med vattnet, ta fram tekulan, fylla den med ett gott Oolongte, och sedan vänta några minuter. Aaaah, så gott det var att krypa upp i soffan med dagens första kopp te!
Jag är en teoholic.

Dags att gå och ta en ny kopp!

1 kommentar:

Mäster Choklad sa...

Jag gillar också oolongte. Ti Kuan Yin är gott.