lördag 1 augusti 2009

Öl, vin, hagel, 8-38°C varmt

Hemkommen från en helt fantastisk bilsemester i Tyskland och Italien, så kan jag sammanfatta den med god öl, goda viner, trevligt sällskap, hagel, bad och temperaturvariationer mellan 8 och 38°C.

Några av de viner jag provade under resan ska jag försöka skriva om här. Jag måste bara sortera intrycken lite.

Kameran kom med hem den här gången också, så en del bilder blev det.

Det bästa av allt är att det är flera veckor kvar av semestern! Härligt, trots att det regnar ute just nu.

Tillägg:
Vi klarade införselreglerna med bred marginal. Med två vuxna i bilen hade vi teoretiskt kunnat ta med oss 20 liter sprit, 40 liter starkvin, 180 liter vin samt 220 liter öl. Jag tvivlar dock på att bilens maxvikt hade klarat det. Jag vidhåller min åsikt att det bästa är att faktiskt se till att reglerna blir riktiga regler och inte några rekommendationer.

Inga kommentarer: