måndag 3 maj 2010

E-beställning

Jag provade Systembolagets e-beställning idag.

Det började inte så bra. När jag (försökte) logga in fick jag ett internt felmeddelande, och det gick inte att prova igen. Jag försökte en timme senare och då gick det. Nu gäller det att se när varorna dyker upp. Enligt hemsidan ska det ta ca 8 arbetsdagar innan varorna finns i den butik jag valt.

Vad jag beställt? Något ovanligt som jag eventuellt ska använda på starkvinsavsnittet nästa vår... Det gäller att planera kurserna i tid!

Uppdatering 6/5, efter tre arbetsdagar:
Jag har fått ett SMS från SB att vinerna finns att hämta. Otroligt snabbt! Jag hinner inte gå ner idag, men imorgon ska jag se om jag fått allt och om det blivit rätt. Fortsättning följer.

Uppdatering 7/5, efter fyra arbetsdagar:
Jag hämtade ut vinerna idag, och både killen som hämtade på lagret och killen i kassan kommenterade att det verkade vara spännande viner. Jag berättade hur de tillverkades, och de blev än mer intresserade.


Det här fungerade ju alldeles utmärkt!

Systembolaget får en guldstjärna av mig idag för snabb, korrekt leverans, och trevlig personal!

1 kommentar:

Mats L sa...

Kul att det fungerade! Jag har själv tänkt att lägga in en "jungfruorder", det finns mycket bra på BS....